Blogerka – povolanie alebo popularita, ktorá zarába na internete?

World wibe web. Www. Skratka, ktorú zadajú denne do vyhľadávača milióny ľudí po celom svete. 21. storočie nám neustála prináša technologické vymoženosti, napredujúce šialeným tempom. Jednou z nich je aj virtuálny svet - priestor naplnený nekonečným obsahom informácií, ale i deformáciou sociálneho kontaktu.

Prišiel s možnosťou ponúkať svoju osobnosť ľuďom, ktorí si ju prostredníctvom obrazovky zamilujú, ale môžu ju aj veľmi rýchlo znenávidieť. Nasledujúce riadky budú venované blogerkám, ženám, ktoré svoje zručnosti pretavili do virtuálnej podoby a snažia sa ich šíriť po celom svete s cieľom zaujať veľké množstvo (nielen) mladých ľudí a každodenne inšpirovať ich životy.

Niekedy zo všednosti k sláve, inokedy z kaluže do blata...




„Viete, ono to nebolo vôbec ľahké.“ To je veta, ktorú počujete z úst blogeriek po tom, čo na nich vychrlíte otázky  o ich kariérnom vzostupe. To, čo bolo pred niekoľkými rokmi nonsensom, sa dnes realizuje po celom svete.

Blogerky ako neskonalé studne inšpirácie posúvajú svoje tipy, triky, nápady, povzbudenia, ale aj sklamania a poučenia ľudstvu, ktoré mediálny teoretik Marshall McLuhan pomenoval global village. Tento termín definuje našu spoločnosť ako skupinu prepojenú po celom svete elektronickými médiami, vďaka ktorým sa môžu informácie posúvať do všetkých kútov sveta v rovnakom čase.  

Odovzdávajú odkaz, ktorý sa stane vyčísliteľnou komoditou




Je pravdou, že blogeri v globále „vzali dobu do rúk.“ Môžu ovplyvňovať bez toho, aby vytvárali mítingy a usporadúvali eventy. Predtým, ako za blogovaním začnete vidieť len papierové bankovky, je potrebné si uvedomiť niekoľko skutočností, ktoré sa vo výsledných produktoch blogerskej činnosti často nechvastajú svojou existenciou.  

Prvou z nich je čas. Ten je v dnešnom svete nelacným tovarom a blogerky nám z toho svojho ukroja hodne. Hodiny strávené nad kreovaním článkov, ktoré neobsahujú clickbaity, no aj napriek tomu ponúkajú kvalitný obsah.  Dni strávené v sukničkách pri teplotách pod bodom mrazu, len aby vznikol kvalitný fotografický materiál, následné strihanie a upravovanie siahajúce do nekonečného vesmíru trpezlivosti. Ak sa odhodlajú posunúť nám vysoké percento zo svojho času, na rad sa dostáva predaj vlastnej identity.

Vytvoriť, kreovať, zdieľať, osloviť




Na druhej strane blogerky odkrývajú svoje súkromie, trapasy, prešľapy. Nejde o to  zaujať. Ide o to, akým spôsobom. Tieto ženy sa snažia priblížiť ľuďom a ukázať, že aj ony majú rovnako zlé dni, aj ony vedia vynášať smeti v teplákoch, pre mnohých sú dokonca dôvodom vystúpenia zo svojej komfortnej zóny a zaradenia sa do inej spoločenskej skupiny.  

Ak splnia všetky tieto potrebné atribúty, musia si nabiť vrecká odvahou, ktorá im pomôže odolávať internetovým neprajníkom. Tí sa totiž s procesom vývoja blogovania postupne takisto zaradili k istému druhu povolania spočívajúceho z vytvárania falošnej identity a dvadsaťštyrihodinového internetového hejtu.

Poslanie, ktoré sa stalo povolaním




Blogerky sa svojou ustálenou systematickou činnosťou zaradili do dnes už rozsiahlej spoločenskej skupiny povolaní.  Sú  #samésebamanežérky, ktoré experimentujú na vlastnú päsť. Ako správne ženy tiež musia ovládať taktiku „zvládnem všetko sama, aj keby mal deň len osem hodín“. Trvá dlhý čas, kým si ich mená začnú ľudia spájať s ich prácou.

Popritom sa učia základom marketingu a vynakladajú veľa úsilia pri budovaní vlastného PR obstarávaním sociálnych sietí. Ak je po tom všetkom ich self – branding úspešný, reklama sa konečne robí sama. Veľké firmy im za ich prácu mnohokrát „zaplatia“ iba sľubmi, že im spolupráca s nimi pomôže k budovaní vlastnej značky. Tak sú škatuľkované ako dievčatá, ktorým stačí dať do ruky tašku plnú textilu a o všetko ostatné je postarané.
 

„Good blogging should feel like someone writing you a letter.“ G. Darling

Ľudia žijú v domnienke, že blogovanie sú zaručené mince v prasiatku. No žiadna z blogeriek nezačínala s tým, že ju písanie zahrnie bankovkami. Blogerskú  komunitu spája vášeň k niečomu, čo okrem lajkov dokáže zarezonovať medzi ľuďmi.

Napriek tomu, aký rýchly progress môžeme sledovať v oblasti technologického priestoru, sa stále nájdu ľudia, ktorí blogerov neakceptujú, hádžu hejty bez argumentov a nevedia sa stotožniť s faktom, že niekto dokáže zarábať kliknutím a v prípade vlogeriek aj počtom sledovaní na youtube.

Ale tak ako akceptujeme technický pokrok, rovnako by sme mali dať priestor ľuďom, ktorí dokážu prostredníctvom internetu osloviť masy ľudí a ovplyvniť tak ich život. Nie je to len o internetových výzvach, hodnoteniach a pozitívnych ohlasoch.  Ide o generáciu schopných podnikateľov, ktorá vytvorila novú dimenziu inšpirácie a internetového obsahu, ktorá mení náš pohľad na svet.
 

Zdielaním môžete poďakovať autorovi

Sue

Umenie je voľnosť, umenie je neustále vnášanie nezvyčajnosti do všednosti, umenie je nový nádych pre zabudnutý kúsok oblečenia, ktorý si práve našiel v šatníku. Študentka, milovníčka tanca, cestovateľka za šťastím, možno raz budúca novinárka. Sue

Kolekcie, novinky, exkluzívne zľavy