Instagramový ošiaľ: České a slovenské účty zaplavili mikiny mladého dizajnéra

27.11.2018
Nikto nedokáže dať taký komfort človeku, ako mikina človeku. Nositeľná móda je tu od nepamäti a my si dnes už vôbec nevieme predstaviť absenciu týchto kúskov v našom živote. Mikinová farebná rôznorodosť nám dvíha energiu, ich variabilnosť pomáha pri oživovaní formálnych častí outfitov a keď sa skĺbi s módnymi vrtochmi mladých dizajnérov, vie byť provokačná a žiadaná zároveň. Túto filozofiu môžeme pokojne aplikovať aj na tvorbu slovenského dizajnéra Lukáša Krnáča.
Zn.: Drzo a provokačne
Lukáš Krnáč patrí k študentom Ateliéru dizajnu odevu na Univerzite Tomáša Baťu v Zlíne. Pre jeho tvorbu je typická hra s farbami a diverzifikovanými materiálmi. K plneniu sna mu okrem nadeleného talentu pomohla aj súťaž Best in Design, kde sa vlani stal absolútnym víťazom. Aj vďaka tejto výhre sa mohol posunúť na novú métu a ľuďom na minuloročnom MBPFW naservíroval kolekciu, ktorá bola pružnou reakciou na súčasné spoločenské problémy. Jeho tvorba reflektuje mladosť, ide ruka v ruke s aktuálnymi trendmi a nebojí sa provokovať. V novom koncepte SS 19 spolupracoval aj s Vivien Babicovou – autorkou slovenských ľadvinkových modelov.
Banánový export
Okrem príprav prehliadok sa Lukáš venuje aj tvorbe vlastných produktov, ktoré sú dostupné pre širokú verejnosť. Nevlastní žiaden butik, jeho modely môžete nájsť vo vybraných pražských predajniach, ale aj v bratislavskom Drobne store.
Najväčšiu koncentráciu vizuálnej produktovej prezentácie sme však v posledných mesiacoch zachytili práve na Instagrame. Ten produkty nielen „predáva“, ale sprístupňuje ich aj pre široké internetové publikum. Podobný príbeh stojí aj za mikinami, okolo ktorých sa na sociálnej sieti strhol celkom slušný rozruch. Nájdete ich na účtoch slovenských a českých influencerov, blogerov, ako sú napríklad @natykerny a @jankatopanka, ale aj na účtoch priaznivcov Lukášovej tvorby z radov „bežných“ ľudí. Popularitu odštartovali žlté „Bananas“ a sweatshirt portfólio neostalo iba pri tomto variante.
Odpoveďou na konzumnú spoločnosť
S banánmi na druhú.
Francúzsku šunku, prosím!
Vo svete, kde môžu byť všetci všetkým, si môžete vybrať odtieň, ktorý vám chutí najviac.
Verzia pre vegánov a žuvačkový sen
Lukáš myslel na všetky typy spotrebiteľov, a preto v jeho ponuke nájdete aj toto.
Zeleninová revolúcia je späť
Okrem mikín si zgustnete aj na…
... ikonických taškách a pohodlných tričkách.
Nadčasovosť na želanie
V novembri sme mali možnosť vidieť Lukášovu tvorbu na udeľovaní Cien Nadácie Tatra banky za umenie, kde jeho čerstvý model premiérovala Adela Vinczeová. Témou večera bola technológia a Lukáš sa prípravy zhostil naozaj zodpovedne. Garantujeme vám, že o ňom ešte budeme počuť!