až -70% na vero modazoot.sk

Najväčšie fashion momenty roka 2018

Rekapitulujeme v práci, pri rodinných oslavách narodenín i pri vyraďovaní milovaných kúskov zo šatníkov, ktoré už doslúžili. Sumár nie je zanedbateľnou vecičkou ani vo svete módy. Keď sa bližšie pozrieme na ten tohtoročný, prenesieme sa cez ikonickú kráľovskú svadbu až k trapasom, ktoré si módny svet bude pamätať ešte nejaký ten piatok. Nuž, tento priemysel dokáže prekvapovať každým dňom. Stačí pridať popcorn, pohodlne sa usadiť a môžeme sledovať vzostupy a pády na tých najvyšších úrovniach. Keď už sa niečo deje, tak poriadne.

Meghan Markle efekt

 

Začíname hneď jednou z najskloňovanejších svadieb roka 2018. Uzavretie manželstva medzi princom Harrym a Meghan Markle sa stalo v anglických rodinách prudko uctievaným aktom. Kto nenazberal všetky upomienkové predmety s podobizňou zamilovaného páru, akoby ani nežil. Zatiaľ čo sa Slováci na sociálnych sieťach delili na gratulantov a hejterov, ľudia po celom svete bombardovali eBay so žiadosťami o ekvivalent akvamarínového prsteňa. Podmienka bola jasná – musí byť vernou kópiou princovho daru pre Meghan.
 
Podobný osud postihol aj trenčkoty, ktoré mala vojvodkyňa na sebe počas návštevy v Austrálii. V skratke – internetové obchody si plnili vrecká vždy po tom, čo Meghan Markle odprezentovala kúsok dostupný aj pre bežných smrteľníkov. Meghan Markle efekt naberá na sile od zásnub dvojice a vďaka rýchlym reakciám blogov po celom svete sa nechystá poľaviť. Vojvodkyňa zo Sussexu si síce zrušila všetky sociálne siete, no jej schopnosť ovplyvňovať kazí čísla všetkých veľkých influencerov. 
 

 

Melania Trump a jej „Really don´t care“

 

Prvá dáma Ameriky sa postarala o nepríjemný rozruch pri návšteve Texasu. Melania Trump sa rozhodla navštíviť deti v útulku, ktoré boli odobraté rodičom na hranici USA. Zdá sa vám to ironické? Tu príbeh nekončí. Hoci táto cesta mala byť veľkým gestom, zmenila sa na útoky zo strany verejnosti. Ľudia sa stihli oboznámiť s nápisom na parke, ktorú mala v ten deň prezidentova žena oblečenú ešte na palube lietadla. Odkaz „Really don´t care“ sa zapísal hlboko do kolektívnej pamäti spoločnosti. Tá dala tejto skutočnosti rýchlu odpoveď nielen prostredníctvom rozhorčených listov. Módne značky začali vyrábať obdobné bundy, na ktorých stál nápis „I really care“. Výťažok z predaja putoval organizáciám, ktoré pomáhajú prisťahovalcom.
 

Čierny protest na červenom koberci

 

 
V roku 2018 sa okrem uznania za herecké činnosti odovzdávali aj ľudské ceny za odvahu. Viacero uznávaných herečiek sa rozhodlo demonštrovať svoj postoj voči sexuálnemu harašmentu na pracovisku, o ktorom sa veľa hovorilo aj na udeľovaní Zlatých glóbusov. Čierny dresscode bol vyjadrením spolupatričnosti s obeťami takéhoto obťažovania. Neostalo to iba pri červenom koberci. Osobnosti zo zábavného priemyslu sa stali súčasťou plánu Time´s up, ktorý sa zaoberá rodovou nerovnosťou vo všetkých odvetviach. K čiernej farbe sa tak pridali aj odznaky s hlásaným posolstvom boja proti tomuto globálnemu problému v spoločnosti.
 

Smútok za Céline

Módny priemysel sa odel do čiernej aj po tom, čo Phoebe Philo oznámila, že končí s kariérou kreatívnej riaditeľky spoločnosti Céline, ktorú viedla desať rokov. Rozporuplnou bodkou za kultivovanou módou bol nástup nového riaditeľa Hediho Slimana. Ambiciózny muž zo značky vytesnil ikonické „é“.  Od „philonadšencov“ si za tento akt nevyslúžil žiadne ďakovné pochvaly. Na Instagrame dokonca zriadili účet @oldceline, ktorý slúži ako poďakovanie za jej skvelú prácu a zachováva zlatú éru Céline pre ďalšie generácie.
 

 

Kožušinová revolúcia

 

V uplynulých rokoch sme mohli sledovať pokusy niekoľkých značiek o odklonenie používania kožušiny vo svojich produktoch. Dvetisícosemnástka však bola ráznou stopkou v tejto oblasti u módnych velikánov ako Chanel, Burberry, DKNY, Michael Kors, Versace či Gucci. Spoločnosti sa zaviazali k tomu, že prestanú kooperovať s pravou kožušinou. Medzitým sa v San Fraciscu a v Los Angeles hlasovalo za zákaz predaja kožušiny.
 

Victoria´s  Secret zabudli na krásu v rôznorodosti

 

Prehliadky Victoria´s Secret sa neraz ocitnú pod paľbou kritiky zo strany módnych špecialistov, ale aj bežných ľudí. V roku 2018 sa najviac diskutovanou stala chýbajúca diverzita v konfekčných veľkostiach modelov a takisto absentujúce transgender modely. Marketingový riaditeľ materskej spoločnosti L Brands a producent prehliadok Victoria´s Secret sa v rozhovore pre magazín Vogue vyjadril, že plus size modely a trans modely nezapadajú do „fantasy“ definície značky. Influenceri hlásajúci bodypozitivizmus na sociálnych sieťach odštartovali silnú protikampaň, v ktorej na protest uverejňovali fotografie v spodnom prádle a kritizovali filozofiu značky. Sme zvedaví, či spoločnosť využije rok 2019 na to, aby napravila svoje hriechy.
 

Faux pas v podaní Dolce & Gabbana

 

 
Veľká show Dolce & Gabanna v Šanghaji sa skončila priamoúmerným fiaskom. Propagačné materiály mali hosťujúcej krajine vzdávať hold, no zmenili sa na kompromitujúci odkaz. Vo videu, ktoré bolo mimochodom neskôr vymazané, mladá ázijská modelka ochutnávala tradičné talianske jedlá ako napríklad pizza a cannoli, zatiaľ čo komentár v pozadí naznačuje, že jedlo je pre modelku príliš veľké. Komentáre ľudí označili tento spot ako rasistický a sexistický a začali značku bojkotovať. Dolce musel svoju prehliadku v deň konania zrušiť. Tento incident nebol prvým výkričníkom v histórii talianskeho módneho domu. Odhaduje sa, že značka po tejto udalosti stratila až 400 miliónov na predaji. Poučia sa vôbec niekedy?
 

Hanečka a jeho prehliadka na Fashion LIVE! 2018

 

 
Najväčšie módne podujatie Slovenska si bez prítomnosti Borisa nevieme predstaviť. A bez jeho teatrálnej šou takisto. Návštevníkov Starej tržnice tento rok opantal návštevou psychiatrie. Jeho samostatná prehliadka s názvom chemického prvku Au priniesla exkurz do sveta módneho šialenstva. Luxus, bohaté doplnkové kulisy a konečné prevedenie modelov za pochodu zapamätateľných tónov sa hlboko vrylo do módnej kolektívnej pamäti.
 
Aj napriek tomu, že išlo o najdlhšiu prehliadku, akú sme na Fashion Live! doposiaľ zhliadli, rozhodne nebol čas na nudu. Boris Hanečka nás držal v napätí po celý čas jej trvania. Inšpiráciu návrhár čerpal vo svete frustrovaných žien, ktoré mali v živote všetkého dostatok, no nejakým spôsobom o to prišli. Pozlátené modely reflektovali idey z antiky a boli zaobalením vnútorného prežívania človeka. Psychiatria ponúkla priestor pre nájdenie času “samej pre seba” a prišla s vykupiteľskm cieľom pre uväznené duše.
 
 

Vogue konečne aj na Slovensku!

 

 
Česká mutácia módnej biblie sa od augusta skvie vo výkladných skriniach novinových stánkov. Predstavuje dvadsiatu štvrtú národnú verziu printového skvostu. Vogue priaznivci si tak môžu každý mesiac prejsť bohatým exkurzom módnych návrhárov a umelcov z Česka i Slovenska v nezameniteľnej tlačenej verzii.
 
Zdroj: glamour.com, nytimes.com, yahoo.com

Zdielaním môžete poďakovať autorovi

Sue

Umenie je voľnosť, umenie je neustále vnášanie nezvyčajnosti do všednosti, umenie je nový nádych pre zabudnutý kúsok oblečenia, ktorý si práve našiel v šatníku. Študentka, milovníčka tanca, cestovateľka za šťastím, možno raz budúca novinárka. Sue

Kolekcie, novinky, exkluzívne zľavy