O tom, ako Kardashianky zmenili módnu scénu

21.02.2019
Kto by to bol povedal…

Body, čižmy nad kolená, cyklistické šortky – trendy, ktoré spopularizovali Kardashianky
Vplyv Kardashianiek v dnešných dňoch vôbec nestagnuje. Práve naopak – sú všade.
Biznismenky v akcii
Šikovná stratégia cenovo dostupných produktov pridáva na budovaní „K“ značky. Do módneho ringu vstupujú populárne reťazce ako PrettyLittleThing, Missguided, Boohoo, ale aj americký fenomén Fashion Nova. Pri prehliadaní týchto stránok upadnete do masy syntetického vlákna, lacnej čipky, neónových, pastelových a zemitých odtieňov.
Za cenu dvoch veľkých pízz môžete vlastniť oblečenie, ktoré poznáte z instagramových postov Kardashian-Jenner.
Zo šedých myšiek na červený koberec
Treba podotknúť, že Kardashianky nepredstavovali odjakživa stelesnenie globálneho módneho kolosu. Boli časy, keď sa obliekali v úplne obyčajných obchodoch nákupných centier. Zlom nastal až okolo roku 2012. Vtedy začala kontroverzná Kim randiť s reperom a producentom Kanye West-om. Ten jej otvoril brány k spoločnostiam ako sú Balmain či Givenchy. Takisto neobišla ani jeho vlastnú značku Yeezy. Do roku 2014 stihla Kim zahviezdiť na titulnej strane časopisu Vogue v svadobných šatách Lanvin.

V období, kedy bol Instagram ešte vo vývoji, Kardashianky upevňovali svoje postavenie vo svete módy a postupne budovali svoj status v médiách a na ostatných sociálnych sieťach. Keď sa dala Kim dokopy so slávnym producentom, jej počet followerov stúpol na milión. O sedem rokov neskôr sa dostala na instagramový vrchol s viac než stodvadsaťpäťtisíc sledovateľmi. Vplyv Kardashianiek v dnešných dňoch vôbec nestagnuje. Práve naopak – sú všade.
Vrcholový marketing
Značky oficiálne alebo neoficiálne pridružujúce sa ku Kardashiankám, zažívajú obrovský vzostup. Úspešný klan mnohé z nich odmieňa za vernosť a sponzoruje už vyššie spomínané Boohoo či Fashion Nova. Tá sa stala v roku 2018 na Googli najvyhľadávanejšou značkou v Amerike. Predaj Boohoo v Spojenom kráľovstve zas vzrástol o tretinu, čo rozladilo rozohranú kartovú hru obľúbenej značky Topshop a Asos. Rast predaja Boohoo neovplyvnila ani kauza, v ktorej značka zavádzala svojich zákazníkov a ponúkala svetre z pravej kožušiny, ktorá bola v popise produktu prezentovaná ako umelá. Jeho popularita sa pripisuje práve spolupráci s najstaršou dcérou Kardashian rodiny – Kourtney.
Predávajú oblečenie, ale aj životný štýl

vpravo - Kylie na svojej narodeninovej oslave
vľavo - na stránke Fashion Nova pribudli nové šaty už deň po oslave
Sú v centre alternatívneho módneho systému a za ich štýlom sa naháňajú zákazníčky vo všetkých krajinách. Existujú fast fashion reťazce, ktoré sú schopné vyrábať kardashianské outfity na počkanie. Spoločnosť Fashion Nova využíva princíp, kde uverejňuje personalizované fotky podľa žiadanej predlohy. Ak sa veci predávajú, je to skvelé. Ak nie, nájdu si iný hviezdny element, ktorý posunú do popredia. Okrem celebritnej pridanej hodnoty je v hre bezpochyby aj nízka cena jednotlivých produktov. Za trend, ktorý koluje sociálnymi sieťami, nemusia záujemcovia utratiť majetok – to je ďalšia vec hrajúca obchodným reťazcom propagujúcim Kardashian líniu módy do karát.

vľavo - Kim v outfite z kolekcie Yeezy Season 6
vpravo - kampaň značky Missguided
Tlak spoločnosti striedajú konkrétne proporcie
Ženy sú pravidelne vystavené dokonalým vizuálnym predlohám na sociálnych sieťach. Neostáva to však len vo všeobecnej rovine. Tlak vytvára Kardashian doba, ktorá sa okolo nás vyformovala. Dychtivosť po špičkových selfie fotografiách je veľká a výsledky ostávajú často naplnené sklamaním z nízkeho počtu lajkov. Medzi školákmi sa tvorí spoločný vzorec obľúbeného typu postavy – úzky pás, veľké boky a prsia. Znie vám to povedome?
Nízke sumy na výplatných páskach, vysoké životné náklady a požiadavky spoločnosti vás tlačia do možnosti kúpy štyroch šiat za prijateľné ceny, v ktorých sa aspoň na chvíľu môžete cítiť ako jedna z členiek Kardashian family. Je to niečo ako vírus. Strihy nepodliehajú prílišnej variabilite a originalite. Opakujú sa tvary, farby a textúry. Ide o komplex obsahujúci všetko, čo údajne potrebujete – od hlavy až po päty. A samozrejme, prudko predateľné. Kardashian look je síce pútačom mužskej pozornosti, no je príliš homogenizovaný a zameniteľný. Individualita dostáva červenú, ale v tomto prípade to nikomu nejako extra neprekáža.
Jeden nedosiahnuteľný štandard krásy za druhým
„Ideál bol nahradený ďalším, ktorý podporuje ženské krivky rôznej farby pleti. Ale len na určitých miestach,“ hovorí Yomi Adegoke, novinár, ktorý stojí za knižnou publikáciou o vplyve Kardashian klanu. Pripomína to selekciu tých najlepších kúskov zo všetkých rás. Samozrejme, iná farba pleti je prípustná len vtedy, ak ide o krivky, ktoré si „zaslúžia“ podľa K vzorca uzrieť svetlo sveta.
Existuje vôbec niekto, kto dokáže tento umelo vytvorený heroizmus poraziť? Kto vie. Možno keď vyrastú ich deti. Iný potenciál vo svete zatiaľ nebadať.
Zdroj foto:
pinterest.com
pinterest.com