Nový vietor FL! 2018: Takto vyzerá budúcnosť slovenskej módy

Sú mladí, energickí, plní ideálov i chuti prispieť k napredovaniu našej malej-veľkej krajiny. Fashion LIVE! 2018 nebol len o známych stáliciach slovenského dizajnu. Usporiadatelia najväčšieho módneho podujatia na Slovensku dali opäť priestor impulzívnym študentom. Tí sa šance chytili naozaj zodpovedne a výsledkom boli kolekcie, ktoré si pýtajú odskočiť za hranice.
 
Top momenty sme nachádzali aj mimo odevného priestoru. Hudobný diktát nás dostal do varu pri viacerých prehliadkach. Sviežu interpretáciu klasického catwalku, ktorú predviedli modelky Petry Kovacs za rytmu dominantných tónov budeme mať v pamäti ešte dlho. Rovnako ako aj divákov, ktorí sa smelo pohupkávali v rytme osemdesiatych počas prezentovanej kolekcie značky HAAZ. Verte či nie, do varu vtiahli aj tých hanblivejších.

Terézia Feňovčíková

 

Držiteľka vlaňajšieho titulu Fresh dizajnér neprestajne kraľuje nad mužským svetom ulice. Minuloročné Street orchids vystriedali nostalgické spomienky na detstvo. Prehliadka mladej dizajnérky bola sesterským poďakovaním a pohladením uličných duší nielen na pánskej strane hľadiska. Kolekcia Intersonic vychádzala zo vzťahov medzi Teréziou a jej bratmi. Pohľad do ich odevného zázemia priniesol všetky highlighty z milovaných deväťdesiatych – mohutné vesty, oversize roláky, nesmrteľnú džínsovinu i potlač zobrazujúcu televíznych hrdinov. Viac o Terézii a jej novej kolekcii sa dočítate v rozhovore

Patrik HAAZ

 
 
Skromnosť, cieľavedomosť a chuť experimentovať. To sú elementy, ktoré definujú tvorcu značky HAAZ. Patrika verejnosť pozná najmä vďaka ruksakom, ktoré bezpochyby patria k hlavným identifikátorom značky. Dovolíme si tvrdiť, že táto skutočnosť sa zmenila po módnej šou v priestoroch Starej tržnice, kedy sme mali možnosť komplexne sledovať jeho excentrický rukopis vnesený do osemdesiatych rokov. Originálne kúsky, atypické materiálové prepojenia a statement doplnky priniesli na prehliadkové mólo skutočný experiment, o ktorom sme si podebatili spolu s Patrikom osobne.

Doroti Vojtková



 
Tejto dizajnérke sa svojou kolekciou podarilo zasiahnuť viacero vekoviek súčasne. Slovenský tradičný ľudový odev v modernom prevedení si nás získal nielen po konštrukčnej, ale aj po ľudskej stránke. Značka Preľude prebudila v priestoroch tržnice kúsky národnej hrdosti, na ktoré popri žití “konzumu” permanentne zabúdame.
 

ATELIER  343

 

Mária Štvrtecká

 
 
Kolekcia Golden Section bola výletom  za talianskou kultúrou. Prelínanie renesančných a moderných prvkov odkrylo spolunažívanie subkultúr pod jednou strechou. Prehliadku obohatila spolupráca so študentom textilného dizajnu Tomášom Šetaffym, ktorý Márii navrhoval pokrývky hláv pre jednotlivé modely. Takéto kolaborácie majú vždy špeciálnu pridanú hodnotu.
 

Marie Szénásiová

 
 
Utopistický fenomén v kontexte dnešnej doby. Koncept študentky Ateliéru 343 pracoval  s myšlienkou ovládania človeka, jeho mysle i činov. Na móle predviedla prácu s novými technológiami a materiálmi. Výrazná prítomnosť bio-plastových fólií, využitie laserov a digitálu. Aj takto vyzerali premietané nádeje na lepšiu budúcnosť.
 

Marína Žiaková

 
 
Pastelové metamorfózy predvádzané počas zapamätateľného rytmu hudby disponovali nielen pozoruhodným vizuálnym zážitkom, ale aj funkčnosťou. Autorka kolekcie stavila na možnosť obojstranného nosenia odevu a vyhrala sa s geometriou. Je odievanie hrou rovnako ako hudba? Prečo nie. My posúvame tento odkaz ďalej.
 

Petra Kovacs

 
 
Rebéliu proti uponáhľanému svetu odštartovala Petra svojsky. Hra slov Suck It and Blow It UP! sa transformovala do vákuového a nafukovacieho odevu. Jednotlivé návrhy boli únikovou cestičkou z neustáleho toku informácií a dní ubiehajúcich závratnou rýchlosťou. Plast v luxusnom prevedení nás vytrhol zo strereotypných predstáv o možnosti jeho využitia a spolu s hudobným podkladom kreoval prudko zapamätateľný vizuál.
 

Silvia Zrebná

 

 
Dosť bolo konzumu! Reakcia Silvie Zrebnej v podobe zlatého času recyklácie ponúkla návštevníkom Starej tržnice možnosť spoločného protestu proti textilnému odpadu. Dizajnérka v redizajnovanej kolekcii Gold Era načrtáva myšlienku príchodu novej značky, ktorá bude cenovo dostupná pre širokú verejnosť.

Photo credit

Fashion Live!

Zdielaním môžete poďakovať autorovi

Sue

Umenie je voľnosť, umenie je neustále vnášanie nezvyčajnosti do všednosti, umenie je nový nádych pre zabudnutý kúsok oblečenia, ktorý si práve našiel v šatníku. Študentka, milovníčka tanca, cestovateľka za šťastím, možno raz budúca novinárka. Sue

Kolekcie, novinky, exkluzívne zľavy