Z trhoviska na prehliadkové mólo: Príbeh chlapíka, ktorý prerazil falošnou identitou

Dnes žiadne tipy ani triky. Dnes to bude o týpkovi, ktorý sa rozhodol pokriviť linajkové pravidlá módnych prehliadok a uznávaných návrhárov. Pre niekoho hrdinské, pre iného bizarné, no v každom prípade s nadhľadom nad matériou obalenou do pozlátka. Oobah Butler je pisateľom na voľnej nohe a ďalší z jeho príbehov tentokrát začína na trhovisku.
 

Kto je Georgio Peviani?

 
 
Rozmýšľali ste niekedy nad osudom značiek, ktoré nenesú zvučné meno a nie sú známe v celosvetovom, ba dokonca niekedy ani v lokálnom meradle? Angličan Oobah Butler sa rozhodol vyoperovať si všetku hanbu i pocity menejcennosti a rozhodol sa otriasť základmi života jednej malej značky. To, akým spôsobom sa vzostup „zero to hero“ konal, čakal iba málokto.

Oobah si vzal na mušku talianskeho pána, ktorý predáva džínsy pod označením Georgio Peviani. (Znie to skoro ako Armani, to vykazuje svetlú budúcnosť, čo poviete?) Značka má vlastné produkty, autorské právo i predajné miesto. Háčik je však v tom, že žiadny Peviani v skutočnosti nejestvuje. Butler sa jednoducho rozhodol, že je tou, ktorá dobije svet a vpálil s ňou rovno do Paríža na oslavné dni módy.
 

Krádež identity za pár drobných

 

 
Prvým úspešným krokom bolo kúpenie internetovej domény. Môže vám zaklopať na dvere právnik s nerovnosťami ohľadom krádeže identity, ak žiadna neexistuje? Palec hore Oobah. Po pár minútach mal okrem domény funkčný mail a v rukách obyčajné vizitky, ktoré majú zapôsobiť na celý svet. Posledným krokom bola návšteva trhoviska v Brixtone. Niekoľko kúskov nohavíc do tašky v produktovej palete denimu a dobrodružstvo sa môže začať.
 
Oobah nebol v Paríži nikdy predtým a nemal ani len tušenie, kde sa združujú všetci tí módni fanatici. Meditovanie pred Eiffelovkou prerušil koniec módnej šou. Nádejný návrhár vstúpil medzi roj blogerov, ktorých outfity stáli viac než jeho náklady na nájom. Ľudia sa mihali v rôznych smeroch. Oobah si od recepčnej nonšalantne vypýtal adresu vedúcu do epicentra diania. Na lístočku stálo: Palais Brongniart. Jeho kroky smerovali na spomínané miesto. Ďalšia recepcia si však pýtala preukázať identitu. Chlapík smelo vytasil vlastnú vizitku. Po tichej diskusii ju dostal späť aj s ospravedlnením. Šou je za dverami.
 

Francúzska haute couture

 
 
„Bolo to viac ako nejaké stretko influencerov“. Medzi davom stretol Oobah ženu, o ktorej neskôr zistil, že patrí k prvým digitálnym influencerom v módnom priemysle. Spýtal sa jej na značku Peviani. Žena nesúhlasne potriasla hlavou. Vymenili si vizitky a odporučila mu párty, na ktorú sa bežný smrteľník rozoznávajúci základné typy oblečenia nedostane. Oobah vtláča svoje malé reklamné papieriky ostatným účastníkom za sprievodu slov: Georgio Peviani. Popritom stíha spovedať blogerov a hádzať komplimenty na sandály od Balenciagy.

 

Prvý deň sa niesol v znamení malých obdivov, ale aj medzinárodného pohŕdania. Oobah presvedčil jedného z nemeckých modelov, aby si vyskúšal jeho model nohavíc. Populistický kúsok sa mu zapáčil. Do jamy levovej sa nádejný návrhár pustil až vtedy, keď začal ľudí presviedčať, že je Talian. Kostrbatá výslovnosť módnych termínov predstavuje vo vyššej brandži znesväcujúci akt.
 

„Streetwear is a religion, and Peviani constantly sins.“

Oobah aj napriek dvihnutým obočiam smelo predstavuje svoje výrobky, do kariet mu hrá permanentné postovanie záberov a videí na sociálnych sieťach. Každá reklama je predsa reklama. Peviani sa vďaka sociálnym sieťam dostáva priamo z dejiska osláv medzi 700 000 ľudí po celom svete. Oobahova emailová schránka sa začala plniť pozvánkami pre Pevianiho na rôzne eventy. Vstupenky na párty, za ktoré by ostatní zabíjali, sa stali skutočnosťou.
 

Malá lož – veľké víťazstvo

 
 

Príspevok, ktorý zdieľa @oobahs,

 
Celý ten čas sa však Oobah vyhýbal zásadnej otázke – „Kto je vlastne Georgio Peviani?“ Rozhodol sa, že po vytvorenej bubline okolo značky sa pokúsi nájsť reálneho hrdinu. Google nebol príliš bohatý na obsah, no ponúkol londýnsku adresu, na ktorej Oobah našiel skutočného Pevianiho. Ten mu predstavil ozajstný príbeh džínsov a takisto filozofiu značky. Peviani ide po stopách Armaniho kvality, no cena za kus je diametrálne odlišná.

Náš odvážlivec rozpovedal v obchodíku celý svoj príbeh z Fashion weeku. Napriek tomu, že išlo o falošnú identitu, značka získala slušnú mediálnu kampaň a ozvučenie medzi svetovými módnymi triedami. To, čo sa stalo o deň po silnom stretnutí zaklincovalo celé módne dobrodružstvo. Oobah vytiahol Pevianiho na úplný vrchol. Značka z trhu si vyslúžila vlastný lookbook. Ostrý, oldschoolový, s celosvetovým nádychom.
 

Who is GP?


 

Adam Asmal – skutočný Georgio Peviani opustil Zambiu v roku 1982 a presťahoval sa do Anglicka. Začiatkom deväťdesiatych rokov vytvoril značku džínsov vysokej kvality a dostupnej ceny. Odvtedy ju distribuuje celosvetovo. Pravý Peviani sa vyvíjal na skutočnej ulici bez podpory veľkých mien a marketingových spoločností. Stačil jeden nápad, ktorý sa na začiatku javil ako šialený a nereálny. Webová stránka s editoriálom, ktorý nafotil Oobah a jeho tím, je prístupná online dodnes.

(Zdroje:cargocollective.comjake-photography.tumblr.com)

Zdielaním môžete poďakovať autorovi

Sue

Umenie je voľnosť, umenie je neustále vnášanie nezvyčajnosti do všednosti, umenie je nový nádych pre zabudnutý kúsok oblečenia, ktorý si práve našiel v šatníku. Študentka, milovníčka tanca, cestovateľka za šťastím, možno raz budúca novinárka. Sue

Kolekcie, novinky, exkluzívne zľavy