Zoznámte sa s prvou počítačom generovanou influencerkou

02.05.2018
Vitajte v jej svete

.jpg)
Miquela Sousa, známa skôr pod instagramovým menom @lilmiquela, je novou influencerkou, ktorej pôsobnosť je výhradne virtuálna. Instagram devätnásťročnej Brazílčanky predstavuje nekonečnú studnicu inšpiratívnych outfitov. Miqi spolupracuje s celosvetovo uznávanými módnymi značkami. Na jej sociálnej platforme môžete nájsť fotografie z rôznych eventov, kde sa zhromažďujú aj ďalší známi influenceri. Instagramový účet dokonca využíva aj ako formu agitácie. Hrdo podporuje iné sociálne skupiny a slovne bojuje za transgenderové práva.
Instagramové konto s viac než milión fanúšikmi
Mladá influencerka sa nepohybuje len vo svete módy. Miquela je aj hudobníčkou. Jej debutový singel „Not Mine“ dosiahol v auguste 2017 číslo osem v rebríčku Viral Spotify. Popularita okolo počítačom generovanej dievčiny je tak veľká, že má dokonca svoju fanúšikovskú základňu, ktorá sa združuje pod jednotným názvom "Miquelites."
Virtuálne celebrity


Virtuálne celebrity majú takisto svoju históriu. Za priekopníka v tejto oblasti sa považuje úspešná hudobná skupina Gorillaz, ktorú v deväťdesiatych rokoch založili hudobník Damon Albarn a umelec Jamie Hewlett. Vizuálnu identitu hudobného telesa tvorili štyri imaginárne charaktery. Skupina spočiatku bojovala s negatívnymi ohlasmi verejnosti, no v roku 2006 sa im podarilo získať cenu Grammy.
O viac ako dekádu neskôr vytvoril módny priemysel virtuálneho avatara Hatsune Miku – šestnásťročnú japonskú speváčku. Tá odohrávala hudobné koncerty na pódiu vo forme holografickej projekcie a spolupracovala s hudobníkmi ako sú Lady Gaga či Pharell Williams. Hatsune sa mohla pýšiť kostýmami navrhovanými v dielni samotného Marca Jacobsa.
Osobitná popularita


Zatiaľ čo módne domy menili taktiku a vsádzali na popularitu digitálnych postavičiek, Miquelina obľúbenosť stúpala na vedľajšej ceste. V súčasnosti nie je majetkom žiadneho módneho domu ani magazínu, no na Miquelinom „pracovnom liste“ figuruje množstvo zvučných mien. V najbližších mesiacoch na jej pracovné konto pribudne množstvo zaujímavých spoluprác, o ktorých však kvôli podpísaným dohodám nemôže prezradiť bližšie podrobnosti. Môžeme sa ale začať tešiť na kolaborácie so značkami Moschino, Chanel či Burberry.
„Milujem to, že som schopná komunikovať s ľuďmi z celého sveta. Z ľudí, ktorí ma sledujú, sa tak stáva komunita, kde sa vytvárajú nové priateľstvá. Komunikácia medzi nami je inšpirujúca.“
(Zdroj foto: Pinterest.com, Instagram.com)